10 EGYSZERŰ TANÁCS AZ EGÉSZSÉGES ÉLETHEZ

Hihetetlen hogy néhány apró dologgal mennyire megváltoztathatjuk az életünket, pontosabban az egészségünket. Most összegyűjtöttünk néhány apró, de mégis fontos dolgot, amik szükségesek az egészséges élethez. 

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

1. Egy nagy pohár víz minden reggel

Mi legyen az első dolgunk ébredés után? Igyunk egy nagy pohár, nagyjából szobahőmérsékletű vizet, amelyhez akár citromot is facsarhatunk. A folyadék segít a testünk megtisztulásában, támogatja az emésztést, és kimossa belőlünk a méreganyagokat is. Sokak szerint a zsírégetést is felgyorsíthatja.

2. Aludjunk eleget

Nyilvánvaló, hogy a kevés alvás fáradttá és idegessé tesz bennünket, ráadásul a koncentrációképességünket is erősen befolyásolja. A kialvatlanság sajnos a testünknek és a szívünknek sem kedvez, emellett köztudott, hogy egy átlagos felnőtt embernek napi 8 óra pihenésre van szüksége. Kivételek persze mindig akadnak, néhányunknak sokszor elég 6 óra alvás is, egy dolog azonban biztos: ha délután 4 és 6 között álmosak vagyunk, valószínűleg nem aludtunk eleget.

3. A nyújtózkodás

A nyújtózkodás nagyon fontos a szervezetnek mivel beindítja a vérkeringést. Ezért reggel ébredés után érdemes párat nyújtózkodni, hogy a vérkeringésünk rendesen beinduljon, és így rögtön nem leszünk annyira fáradtak.

4. Nassoljunk egészségesen

Mihez ne nyúljunk, ha megkívánunk egy kis nassolnivalót? Chips, sózott mogyoró, különböző sütemények, csupa olyan finomságok, amelyek nem csak hizlalnak, hanem sajnos még a testünket sem támogatják. Együnk inkább friss gyümölcsöket, diákcsemegét, vagy sótlan magvakat, amelyek hemzsegnek a vitaminoktól, illetve az ásványi anyagoktól.

5. Reggelizzünk minden nap

Kedves olvasó! Ha szeretnél tőlünk értesítést kapni a friss hírekről, akkor kattints ide, és iratkozz fel az ingyenes értesítésünkre: http://www.netextra.hu/newsletter/

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Főleg a fogyókúrázó társainknak érdemes jobban odafigyelni rá, ha kihagyjuk a reggelit, elég valószínű, hogy jóval ebédidő előtt leszünk éhesek, és jó eséllyel kompromittáló nassolnivalókba fogjuk fojtani az ehetnékünket. Számos kutatás bizonyította, hogy a rendszeresen reggelizők jóval kisebb eséllyel híznak el, ráadásul a cukorbetegségre is kevésbé hajlamosak

6. Sétáljunk egy kicsit

Annak ellenére, hogy mindannyian tisztában vagyunk a rendszeres testmozgás előnyeivel, sokunknak se ideje, se kedve, se pedig motivációja nincs elkezdeni a sportolás valamilyen formáját. Mint ahogy fentebb is említettük, nincs szükségünk nagy elhatározásokra, mindennek szép lassan kell nekiindulnunk. Fejtsük el a liftet, használjunk helyette lépcsőt, gyalog tegyünk meg kisebb távokat, sétáltassuk a kutyánkat egy kicsit tovább a megszokottnál. Legfontosabb a napi rendszeresség, kutatások szerint már napi 30 perc séta is nagyban hozzájárul az egészségünkhöz.

7. A rendszeres szociális élet

Úgy tartják, hogy a magányos emberek könnyebben lesznek beteget, ráadásul hamarabb is halnak meg. Szóval érdemes odafigyelni az emberi kapcsolatainkra. Ha nincsenek barátaink, stresszesebbek vagyunk, és könnyedén belesodródhatunk a depresszióba.

8. Tanulmányozzuk az összetevőket

Rettentő fontos, hogy odafigyeljünk az általunk vásárolt ennivalók összetevőire. Így tudhatjuk meg a legegyszerűbben, hogy amit megveszünk, tartalmaz-e mesterséges, vagy egészségtelen alapanyagokat. Persze rengeteg olyan dolgot tartalmazhatnak az élelmiszerek amiket nem ismerünk, de ha utánuk keresünk az interneten akkor biztosan találunk róla valamit, és megtudjuk hogy jó-e az egészségünknek vagy nem.

9. Találjunk magunknak új hobbit

A hobbik nagyon fontosak hiszen kikapcsolják az embert. Ha az ember azt csinálja amit szeret akkor sokkal jobb a kedve, és gyorsabban telik az idő is. Ha pedig valami sport a hobbink, akkor az csak jobb hiszen akkor mozgunk is. És azt se felejtsük el hogy a hobbik végzése közben új embereket is megismerhetünk, ami szintén jó hatással van ránk.

10. Fő a pozitív gondolkodás

Szeressük az életünket, próbáljunk meg egy kicsit lazítani! Ne legyünk túl komolyak, ne húzzuk fel magunkat és ne mérgelődjünk apróságokon.  Mosolyogjunk, szeressünk, fogadjunk el másokat és mindig keressük az élet napos oldalát! 

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Szólj hozzá

Hozzászólás