15 TIPP ARRA, HOGY ALUDJ EL, HOGY ALUDJ REGGELIG ÉS REGGEL HOGY ÉBREDJ FRISSEN

Hányszor zuhantál már az ágyba este és érezted magad túl fáradtnak ahhoz, hogy elaludj? Hányszor történt, hogy bár fáradtnak érezted magad, a tested mégsem akart pihenni? Az agyad folyton azokra a dolgokra gondolt, amiket el kellett volna végezned aznap, de nem sikerült, és gondolatban már a másnapi teendők listáját állítottad össze. 

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Ez a 22-es csapdája. Azt kívánod, bárcsak több energiád lenne nap közben, hogy több dolgot tudj elintézni. De honnan lenne több energiád, ha nem alszol este? Próbáld ki az alábbi tippeket és meglátod, a problémád megoldódik.

1. Találd meg a számodra legmegfelelőbb alvásidőt!
Az emberek többségének 7 vagy 8 óra alvásra van szüksége. Ha túl keveset alszol, kevésbé leszel hatékony és kevésbé tudsz koncentrálni a feladataidra a nap folyamán. Ráadásul a kevés alvás egészségügyi problémákhoz is vezethet.

2. Hozz létre nyugodt légkört a hálószobában!
Ha a szoba tele van olyan könyvekkel, amiket nem olvasol, papírokkal, amik a munkádhoz szükségesek, vagy szennyessel, akkor az állandóan az elvégzendő feladataidra fog emlékeztetni. Távolítsd el ezeket a holmikat a hálószobából és hozz létre egy olyan helyet, ahova a nap végén jó pihenőre térni.

3. Ágyazz meg reggel!
Egy megágyazott ágy sokkal hívogatóbb este, mint az ahol össze-vissza van a lepedő és az ágynemű.

4. Az ágyat csak alvás és szex idejére vedd birtokba!
Ez biztosítja, hogy az ágyat kellemes tevékenységek végzéséhez kapcsold. TV nézésre, telefonálásra és evésre másik helyet válassz.



5. Az alvás előtt végezz nyugtató rítusokat!
Kapcsold ki a számítógépet és a TV-t, s ne válaszolj telefonhívásra az alvás tervezett ideje előtt egy órával. Olyan tevékenységet végezz alvás előtt, ami megnyugtat. Vegyél egy forró fürdőt, vagy olvass egy jó könyvet.

6. Éjjel tartsd hűvösen a hálószobát!
Az emberek többségének, 18-19 fokra van szüksége ahhoz, hogy jól aludjon.

7. Délután és este kerüld a koffeint!
A kávé, tea, csokoládé, valamint cukor tartalmú rágcsálnivalók fogyasztásával megnehezíted az esti elalvást.

8. Kerüld az esti aktivitást!
Az erőteljes fizikai aktivitás – ha a nap végén végezzük – sokáig ébren tarthat éjszaka. Egy kényelmes séta ebéd után azonban jót tesz a testnek és léleknek.

9. Késő délután kerüld az alkoholt és a csípős ételeket!
Bár egy esti ital segíthet elaludni, valószínűleg azt fogod tapasztalni, hogy az alvásod nem lesz nyugodt és folyamatos és pár órával lefekvés után újra ébren leszel. Kerüld az olyan ételeket is, amikről tudod, hogy gyomorégést okoz számodra.

10. Ha este partyba mész, ahol alkoholt fogyasztasz, ügyelj rá, hogy igyál az este során elegendő folyadékot és tarts egy vizesflakont az ágy mellett!
Így ha az éjszaka során megszomjazol, nem kell felkelned az ágyból.

Kedves olvasó! Ha szeretnél tőlünk értesítést kapni a friss hírekről, akkor kattints ide, és iratkozz fel az ingyenes értesítésünkre: http://www.netextra.hu/newsletter/

11. Szánj néhány percet arra, hogy elkészítsd a másnapi teendőid listáját!
Ezáltal tudni fogod, hogy minden el lesz intézve, nem kell a másnap miatt aggódnod.

12. Tarts jegyzetfüzetet és tollat az ágyad mellett!
Ha éjjel felébredsz és cikáznak a gondolataid, így könnyen letudod írni és nem felejted el reggelre.




13. Ha a lefekvést követő 20 percen belül nem tudsz elaludni, kelj fel és keress egy nyugodt helyet, ahol olvashatsz!
Ne kapcsold be sem a számítógépet, sem a TV-t. Ezek csak fokoznák az izgatottságot. Amint álmosnak érzed magad, irány újra az ágy.

14. A délutáni szundikálás ideje ne haladja meg a 30 percet!
Akkor sem, ha keveset aludtál az éjjel. A késői órán, vagy a túl sokáig történő szundikálás újabb álmatlan éjszakát okoz. Ez egy ördögi kör.

15. Minden nap ugyanabban az időben feküdj le és kelj fel, függetlenül attól, hogy mennyit aludtál előző éjjel!
Minél jobban tudod tartani a napi rutint, a tested annál jobban fog reagálni a lefekvési és ébredési időre. Ne próbáld a hétközbeni kevés alvást, azzal pótolni hogy hétvégén sokat alszol.

Ha mégis kimerültnek érzed magad és alváshiánnyal küzdesz, fordulj orvoshoz.
A napi rutinod kis változtatásaival is hatalmas esély van arra, hogy minőségi alvást érj el.

Ellen G. Goldman – huffingtonpost.com 

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Szólj hozzá

Hozzászólás