ÁLLÁST KERESEL? AKKOR RAKD RENDBE A FACEBOOK PROFILODAT!

ÁLLÁST KERESEL? AKKOR RAKD RENDBE A FACEBOOK PROFILODAT!

 

Nem titok, hogy manapság nem csak a munkahelyi főnökök, hanem a toborzó-irodák is elsősorban a közösségi médiát használják, hogy egy lehetséges jelölt személyéről információkat szerezzenek.

A felmérések alapján tízből hét toborzó nézi a közösségi médiát (pld. Facebook, Twitter, Google profil…stb.) amikor munkaerőt keres. Sajnos még mindig nagyon kevesen értik meg, hogy nem mindegy, hogy milyen képeket töltenek fel magukról a csatornákra, vagy milyen posztokat tesznek közzé.



A munkaerőpiac területén vezető HR-szolgáltatónak számító Adecco, rendkívül komoly felmérést készített. 24 országban több mint 17 ezer álláskereső és több mint 1500 munkáltató véleményét kérdezte a közösségi média használatáról munkaerő-toborzás vagy álláskeresés kapcsán.

Az összegyűjtött adatokból világosan látszik, hogy napjainkra már a közösségi média az új álláspiac, és ez a tendencia a jövőben egyre inkább erősödni fog.

Az elemzések során az derült ki, hogy a tavalyi évben a munkaerő toborzás 53 százaléka az interneten bonyolódott és ezen belül is kiemelt szerepet kaptak a fent felsorolt közösségi média csatornák.  A szakemberek azt jósolják, hogy egy éven belül a munkaerő-toborzás 61 százaléka fog az interneten keresztül zajlani.

A megkérdezett munkahelyi vezetők, vagy HR-esek közül tízből heten azt nyilatkozták, hogy használják ezeket a csatornákat a leendő kolléga, vagy közvetítendő munkaerő kiválasztása során, és tízből öt álláskereső is arról számolt be, hogy a közösségi médián keresztül is keresi a munkalehetőségeket.

A munkahelyi vezetők előnyben részesítik a Facebook és a LinkedIn profilokat, ahol a jelöltek személyiségét, és kapcsolatrendszerét igyekeznek feltérképezni. Nagy figyelmet fordítanak a jelöltek kiposztolt megjegyzéseire. A vezetők 40 százaléka bevallotta, hogy utasított már el jelöltet a profilján szereplő tartalom vagy képek miatt. A cégvezetők elmondták, hogy ezzel a módszerrel szeretnék felmérni, hogy a jelentkező habitusa illik-e a vállalati kultúrába, de szeretnének többet megtudni a pályázó egyéb kvalitásairól is.



Tudnunk kell, hogy bármely munkaadó nyugodt szívvel megteheti, hogy külső szemlélőként néz utána jelentkezője közösségi aktivitásának. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az álláskereső saját érdekében is felismerje, hogy a meggondolatlan megosztások akár az elhelyezkedési esélyeit is ronthatják.

Szólj hozzá

Hozzászólás