ÍGY PÓTOLD A D-VITAMINT!

A D-vitamin nagyon fontos a szervezet és a csontok egészségéhez. Új kutatások már azt is kimutatták, hogy harcol a nátha ellen és a depresszió ellen.

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Napfény

 A napfény arra ösztönzi a szervezetünket hogy D-vitamint állítson elő. Viszont a sok napozás sem tesz jót, hiszen növeli a bőrrák kockázatát. Ha ebből az egy forrásból szeretnénk megszerezni a napi adagunkat, 20-25 perc napozás elegendő. Azonban a napfény önmagában nem elégíti ki szervezetünk szükségletét télen, idősebb korban és erősebben pigmentált bőrtípusnál.

Zsíros halak

Jó D-vitaminforrások lehetnek a zsíros halak, mint például a lazac, makréla, pisztráng és tonhal. Ha ezeket a halakat fogyasztja.

Konzerv tonhal

 Nem csak a friss hal az egyetlen módja annak hogy megtöltsük a szervezetünket D-vitaminnal. A tonhal és szardínia konzerv lényegesen olcsóbb lehet a friss hallal szemben, és természetesen tovább is elállnak spájzban.

Kedves olvasó! Ha szeretnél tőlünk értesítést kapni a friss hírekről, akkor kattints ide, és iratkozz fel a hírlevelünkre: http://www.netextra.hu/newsletter/

Tej

Köztudott tény, hogy a tehéntejet magas fehérje, ásványi anyag és D-vitamin tartalma miatt fogyasztjuk. De a laktózmentes tejeknél is van D-vitaminnal dúsított tej.

Narancslé

Dobozos narancsléből is nyerhet D-vitamint. Minden esetben nézze meg a narancslé címkéjét, hogy D-vitaminnal dúsított-e, avagy sem, mert nem minden gyártó terméke tartalmaz D-vitamint.

Tabletta

 A D-vitamin tabletták segíthetnek, hogy minden esetben megkapjuk a megfelelő mennyiségű D-vitamint viszont, mindenképpen egyeztessünk kezelő orvosunkkal, mert a túlzott D-vitamin bevitel mérgező lehet.

Tojássárgája

A D-vitamin tartalom egy tojássárgájában az egyszázada az egészséges napi bevitelnek, de egyáltalán nem ajánlott csak tojással fedezni a D-vitamin szükségletünket, ugyanis egy tojás koleszterintartalma 200 mg, ez az egy napi maximumnak rögtön a 2/3-át teszi ki.

Gabonapehely

Mint a narancslénél, itt is a vásárlás előtt tájékozódjunk, hogy milyen vitaminokkal dúsították az adott terméket. Nyilván ezek nem lesznek olyan hatalmas mennyiségek, de a kevés is több mint a semmi.

Marhamáj

 A D-vitaminon kívül A-vitamint, vasat és proteint is tartalmaz ez az étel, de sajnos koleszterinben is rendkívül gazdag, ezért jobban járunk, ha inkább egy szelet olajos halat választunk helyette.

Csukamájolaj

Bár a neve nem túl bizalomgerjesztő, a csukamájolajat sokszor ízesítik citrusokkal vagy mentával, és kapszulában is árusítják, úgyhogy nem kell megijedni tőle. A D-vitamin tartalma olyannyira magas, hogy csak felnőttek részére ajánlott a fogyasztása, mert egy kanállal belőle már a gyerekek napi ajánlott D-vitaminbevitele fölött van.  

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Szólj hozzá

Hozzászólás