STRESSZ CSÖKKENTŐ TIPPEK

A mindennapos stressz mindenkit érint, ezért összegyűjtöttünk néhány stressz oldási módszert annak érdekében hogy nyugodtabban tölthessék a napjaikat.  

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Mozgás!
Mindannyian tudjuk, hogy a testmozgás jót tesz a szervezetnek, de bizony mentális előnyei is vannak a mozgásnak. Tanulmányok kimutatták, hogy a testmozgás segíthet csökkenteni a stresszt. Edzés közben ugyanis noradrenalin szabadul fel az agyban, ezért szó szerint kimozoghatjuk a stresszt! Ha nincs ideje elmenni a konditerembe, otthon mozogjon, vagy menjen el egyet sétálni, utána sokkal nyugodtabbnak fogja érezni magát.

Végezzen relaxációs gyakorlatokat!
Sokak számára a jóga és a tai chi kiváló módja az elme kitisztításának és az egyensúly megtalálásának ebben a kaotikus világban. Rengeteg technika áll rendelkezésünkre, melyek segítik a stressz csökkentését.

Meditáció!
A meditáció nagyon hasznos, hiszen tudományosan igazolt, hogy nagymértékben csökkenti a stresszt, ráadásul a meditáció szinte bárhol elvégezhető és nem vesz igénybe sok időt. Próbáljon meg rászánni néhány percet a meditációra és meglátja, hogy rögtön jobban fogja magát érezni.

Mondjon köszönetet azért, hogy létezik!
Ha szakít időt arra, hogy minden nap legalább 5-10 dolgot felír, amiért hálás lehet aznap, akkor a világnézete előbb-utóbb a pozitív életszemlélet irányába fog tolódni, ami újabb pozitív energiákat szabadít fel.

Kedves olvasó! Ha szeretnél tőlünk értesítést kapni a friss hírekről, akkor kattints ide, és iratkozz fel a hírlevelünkre: http://www.netextra.hu/newsletter/

Gondolkodjon pozitívan!
Évek óta zajlik a vita abban kérdésben, hogy a pozitív gondolkodásnak van-e kimutatható élettani hatása, de ma már bebizonyították, hogy egyértelműen van. A pozitív gondolkodás hatására megnő az élettartam, alacsonyabb lesz a depresszió kockázata, csökken a szívbetegségek aránya és még számtalan más előnye van.

Vizualizáljon!
A meditációhoz hasonlóan érdemes időt szánni a vizualizációra is, hiszen ez is csökkenti a stresszt. Ha szorong valamitől, feszült, akkor képzelje magát egy pihentető, biztonságos környezetbe. Törekedjen arra, hogy az összes érzékszervével odaképzelje magát a megnyugtató helyszínre. Képzelje el, milyen illatokat érez, mit hall, milyen ízeket érez ezen a csodálatos helyen. Első alkalommal nem lesz könnyű mindezt felidézni, megjeleníteni, de legyen türelmes önmagához! A vizualizáció másik, szórakoztató formája a rajzolás: fesse le magának a legmegnyugtatóbb, meditatív helyet! Ne feledje, legyen türelmes és gondoljon arra, hogy a vizualizációt nem lehet elrontani!  

  • Facebook
  • Googleplus
  • Twitter
  • Youtube

Szólj hozzá

Hozzászólás